UAD Rusya'yı Ukrayna'ya karşı suçlu buldu! Peki şimdi ne olacak!

Uluslararası Adalet Divanı (UAD), Rusya’yı Ukrayna’nın doğusunda BM terörle mücadele anlaşmasının bazı bölümlerini ihlal ettiğine hükmetti.

Ukrayna tarafından Rusya’ya karşı 17 Temmuz 2014 tarihinde Malezya Havayolları’na ait MH17 sefer sayılı uçağın Ukrayna’nın doğusunda düşürülmesi ile ilgili açılan davada, Uluslararası Adalet Divanı (UAD), Rusya’yı Ukrayna’nın doğusunda BM terörle mücadele anlaşmasının bazı bölümlerini ihlal ettiğine hükmetti.

UAD, terörizmin finansmanı suçlamalarının soruşturulması talimatı verirken, Ukrayna’nın tazminat talebini ise reddetti.

Ne olmuştu?

Malezya Hava Yolları’nın MH17 sefer sayılı Boeing 777 tipi yolcu uçağı Temmuz 2014’de Amsterdam- Kuala Lumpur seferini gerçekleştirdiği sırada Ukrayna’nın doğusunda düşürülmüştü. Uçakta bulunan 80’i çocuk, 15’i mürettebat toplam 298 kişiden kurtulan olmamıştı. Uçakta 17 ülkeden yolcu bulunurken, yolcuların 196’sı Hollanda’dan, 43’ü Malezya’dan, 38’i Avustralya’dan ve 10’u Birleşik Krallık’tandı.

Uluslararası bir araştırmacı ekibi geçtiğimiz yıl uçağın bir Rusya yapımı askeri füze ile vurulduğunu açıklamıştı. Rusya ise suçlamaları reddetmişti.

Lahey Bölge Mahkemesi, uçağın düşürülmesi ile ilgili davada Rus Albay İgor Girkin, Rusya Genelkurmay Başkanlığına bağlı askeri istihbarat teşkilatı GRU Subayı Sergey Dubinsky ve Ukrayna vatandaşı Leonid Kharchenko hakkında müebbet hapis cezası, eski GRU üyesi Oleg Pulatov hakkında ise beraat kararı verilmişti.

31 Oca 2024 - 21:11 - Asayiş


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Burdur Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Burdur Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Burdur Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Burdur Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.